Пројекат eTwinning Hotel. May I help you? био је једно потпуно ново искуство за нашу школу. Реализован је на Twinspace платформи у сарадњи наше школе са пет међународних туристичко- угоститељских школа, и то из Италије, Турске, Хрватске, Румуније и Грчке. У пројекту су учествовали ученици смера туристички техничар, професори који предају туристичке предмете и професори језика.
Рад и сарадња на овом пројекту са нашим партнерима донела је нашој школи, ученицима и наставницима доста користи у разним областима, као што је упознавање нових култура, побољшање језичких и дигиталних компетенција, увођење иновација у наставу, као и уношење европске димензије у наставни процес наше школе.
Циљ пројекта био је да се ученици упознају и продубе своја знања о хотелском систему партнерских земаља и да им се кроз комуникацију на енглеском језику пружи прилика за дискусију и међусобно размену искустава како управљати и реаговати на различите ситуације које се могу догодити у хотелу.
Ученици су заједно радили на стварању различитих производа, како би научили историју хотела из сваке партнерске земље
За спровођење пројекта коришћени су различити методолошки приступи и иновативни веб алати, као што су EpubEditor,, bookCreator, storyjumper, ourboox, Prezi, googledrive, PPT, GogleSites, slideshare, weebly, canva
Све активности биле су изузетно занимљиве и креативне, а посебно истакла инспиративне за ученике биле су активности прављења логотипа, израда сајта виртуелног хотела, постављање проблема и решавање, израда е-књиге, итд. Ученици су радили у малим тимовима, имали су међусобну сарадњу и комуникацију и прилику да дају свој предлоге и решења док су решавали задатке. Наш тим је направио неколико логотипа пројекта, а онда смо гласањем на школском нивоу изабрали најкреативнији лого. На исти начин смо, између свих партнерских земаља, изабрали коначну верзију заједничког логотипа, коју је урадила школа из Турске.
У свим активностима ученици су имали прилику да искажу своју креативност. Изузетно подстицајан задатак, посебно за упознавање и стварање пријатељстава, било је креирање новогодишњих честитки. Наши ученици су свим партнерским школама послали своје уникатне честитке и од међународних вршњака добили исте.
У трећем задатаку ученици су могли да изразе своју креативност и способност креирања веб сајта. Уз помоћ weebly алата, свака школа је осмислила и поставила сајт свог идеалног виртуелног хотела, а онда смо све сајтове спојили у један ланац хотела који се налазе на заједничкој интернет адреси.
Овај задатак је био веома значајан за наше ученике, јер они у свом школском програму изучавају рад хотела, али нису имали прилике да креирају сајтове што, осим унапређења дигиталних кометенција, помаже у развијању њиховог маркентишког начина промишљања.
У задацима 4 и 5 коришћени су дигитални алати GoogleSites,, ePubEditor у којима су ученици креирали дијалоге са темама неких уобичајених проблема који се могу десити у хотелу и предлагали су њихова решења. Постављени проблеми и њихова решења представљају заједничку електронску књигу. На следећем линку може се видети како изгледа Е – КЊИГА
Једна од најзанимљивијих активности за ученике била је последња када су успоставили контакт једни са другима преко инстаграм налога и снимили дијалоге из е-књиге техником играња улога. На следећем линку доступан је ДИЈАЛОГ ИЗМЕЂУ АНЂЕЛЕ И ХАСАНА
Према речима ученика, задаци су заиста били инспиративни и представљали су практичан начин учења како реаговати у критичним ситуацијама и решавати конкретне проблеме.
За нашу школу било је велико задовољство и част да учествује у овом пројекту. Носимо веома позитивна искуства, нова знања, али најважније је што смо кроз реализацију овог пројекта успоставили дивна пријатељства са нашим партнерима. Надамо се да ћемо имати прилику да наставимо нашу сарадњу кроз реализацију Еразмус пројекта К229 на који смо конкурисали преко Темпус национална агенција из Србије.
Након завршетка пројекта организована је ЗАВРШНА ПРЕЗЕНТАЦИЈА на којој је наша школа представила своје виђење пројекта кроз презентацију УТИСЦИ
Пројекат је имао значајне исходе и утицај на даљи развој наше школе, јер је његова реализација омогућила међународно поређење са другим школама, а ученици и наставници су добили прилику да сарађују и разговарају о професионалним темама. Главно постигнуће пројекта је чињеница да су ученици имали могућност доношења одлука, размене мишљења поштујући мишљење других, као и могућност упоређивања и проналажења алтернативних и креативних решења. За наставнике, пројекат је био велики изазов током кога се развила квалитетна и хармонична сарадња.
Пројекат се налази на следећој интернет адреси https://twinspace.etwinning.net/92642