Европски развојни план Средње школе „Мионица“

Од краја 2018. године Средња  школа „Мионица“ је опредељена за успостављање међународне сарадње и увођење европске компоненте у свој Школски развојни план.  Тим поводом у току децембра 2018. на нивоу установе донет је Европски развојни план, као анекс Школском развојном плану, чији су главни стратешки циљеви:

  • Развијање мултикултуралне свести и заинтересованости за спровођење европских пројеката ради унапређења компетенција неопходних за ову димензију рада школе.
  • Припрема и стицање услова за добијање eTwinning ознаке за школу ради повољнијег позиционирања у процесу одабира школе за стратешког партнера у Ерасмус+пројектима.
  • Унапређење језичких и дигиталних компетенција наставника, стручних сарадника и ученика.
  • Унапређење квалитета наставног процеса применом нових, иновативних и интерактивних метода.
  • Развој свести о важности европске димензије као и регионално повезивање школе кроз размену ученика, примера добре праксе и професионално усавршавање наставника.
  • Проходност ученика у оквиру европског образовног простора кроз наставак школовања.

Као први корак у успостављању међународне сарадње било је присуство представника школе на инфо сесијама и радионицама о Еразмус пројектима у организацији Темпус агенције у Београду. Према њиховим упутствима и искуствима других школа, наша школа и њени наставници, пријавили су се као чланови eTvinning платформе (https://www.etwinning.net/en/pub/index.htm) , која представља најширу виртуелну заједницу наставника из целе Европе. Путем ове платформе они могу да се упознају, комуницирају, сарађују, развијају и деле пројекте.

На eTvinning платформи открили смо велике могућности за партнерске активности, стручно усавршавање и успоставили смо контакте са представницима школа из Пољске, Турске, Бугарске, Румуније, Португала, Словачке, Македоније.

Meђународна сарадња Средње школе „Мионица“

Млади туристички професионалци заједно уче

У оквиру eTvinning платформе Средња школа „Мионица“ започела је сарадњу са средњом стручном школом из Турске  (http://unyeaotm.meb.k12.tr/), која се такође бави туризмом и угоститељством. Две школе су развиле пројекат под називом Млади  туристички професионалци заједно уче са циљем да на eTwinning платформи упознају различите начине реализовања практичног наставног процеса и да размене практична искустава у области туризма и угоститељства путем видео материјала.У току тромесечног трајања пројекта на Twinspace страни, oбе школе су представиле своје активности кроз уводне видео материјале, а наставници и ученици су се  представили једни другима кроз постављање слика и кратког описа о себи. 

Након тога, школе су слале једна другој видео материјале о начину извођења свог практичног наставног процеса. Наставне праксе су размењене из области туризма,  куварства, и услуживања.

Из области куварства Средња школа „Мионица“ је, независно од овог пројекта, већ започела са серијалом емисија „Из кухиње средње школе“ у складу са наставним планом и програмом, тако да је већ снимљене материјале за ове потребе послала школи из Турске. Наши партнери су имали прилике да виде како наши ученици припремају  рибљу чорбу и новогодишње медењаке, док смо ми имали прилику да се упознамо са припремом турске пице и водене пите. Важна компонента овог пројекта била је и примена наставних пракси из партнерске школе. Ученици наше школесу применили  припрему турских рецепата, тако да смо се упознали са новим укусима и научили нешто ново. 

У области туристичког и хотелијерског пословања,  приказали смо наставну праксу како наши ученици у улози туристичког  водича представљају знаменитости нашег места, али и како уче да обављају послове у улози рецепционера на рецепцији хотела. Ученици турске школе, такође имају наставне праксе из области хотелијерства, које смо имали прилике да видимо у видео снимку, али и праксе у обучавању собарица у хотелу, које ми немамо.

У оквиру истог видео клипа, из области услуживања, нашим партнерима приказали смо како се наши ученици обучавају у савладавању конобарског заната у Хотелу „Врујци“ уз асистенцију свог професора, док су они нама представили рад бармена у току припреме коктела.

WordPress Themes